Představte si, že máte na starosti prodej rodinného domu a před chvílí jste jej umístili na webové stránky vaší realitní kanceláře jako novinku. Vaše prezentace sestává pouze z několika fotografií a zevrubného popisu, například že se jedná o přízemní objekt v původním stavu s terasou, o dispozici 4 + 1 a podlahové ploše 79 čtverečních metrů. K popisu je přiložen situační plánek půdorysu domu, aby bylo zřejmé, kde se nachází kuchyně, a kde ložnice.
Z pěti fotografií většiny místností je sice zřejmé, jak zhruba interiér domu vypadá, ale vaše klienty bude zajímat mnohem víc. Kvůli tomu si u vás zarezervují prohlídku, načež zjistí, že na fotkách se jim zdálo vybavení zajímavější, a že se fotky zapomněly zaměřit na některé detaily, například jak je tu řešeno vytápění (kde jsou umístěny radiátory, jaký je tu zdroj vytápění), jaký je výhled z oken, zda tu není namísto jističů ještě stará skříň s pojistkami, zda jsou tu okna plastová nebo stará dřevěná, zda jsou v místnosti svítidla, jaká je tu podlaha a podlahová krytina (linoleum, parkety), jak daleko jsou umístěné dveře od rohu místnosti, kolik je v prostoru denního světla, zda je tu umístěna v předsíni skříň na míru atd.
Kdyby ovšem makléř využil 3D virtuální prohlídku domu https://www.scan360.cz/sluzby/pri-prodeji-nemovitosti/matterport, poskytl by svým klientům mnohem větší službu. Virtuální prohlídky zajistí to, že klient již z pohodlí domova, a třeba i o půlnoci, perfektně zmapuje každý čtvereční metr bytového prostoru v návaznosti na další prostory, dovtípí se o tom nejzásadnějším, co potřebuje vědět, a v podstatě nepotřebuje mnoho dalších informací k tomu, aby měl nebo neměl o koupi domu zájem. Pokud se vysloveně nejedná o spekulanty, kteří skupují cokoli na investice, a je jim úplně jedno, jak to tam vypadá, bude 3D prohlídka vynikajícím společníkem a pomocníkem při prodeji rodinného domu, rekreační nemovitosti nebo bytu pro každého vážného zájemce.