Pokud se nějaký typ průmyslu chce udržet na trhu, pak musí buď nabízet něco, co je pro nás naprosto nezbytné, jako například potraviny, nebo musí se svým zbožím dodávat i určitou přidanou hodnotu, za kterou jsou lidé ochotni zaplatit větší částku, a dané firmy tak podporovat. To je ostatně i případ módního průmyslu.
Ten tu s námi je prakticky již od vzniku prvních civilizací. Již tehdy existovaly určité trendy, které především bohatí a slavní (tedy v té době především vládnoucí třída a šlechta) až nábožně sledovali. A to se nezměnilo v podstatě dodnes. Složení společnosti je sice jiné, avšak základ zůstává. Je tedy jasné, že nám musí dávat i něco jiného, než nás jen obléknout, aby nám nebyla zima.
Na první pohled se to může zdát zvláštní. Koneckonců, oblečení není pro nás až tak důležité, a v nejhorším případě si jej mnoho z nás dovede vyrobit samo, byť kvalita nebude zrovna nejlepší. Přesto jsme ochotni utrácet ohromné částky v obchodech, kde se prodávají nejnovější módní trendy, jejichž sledováním trávíme mnoho času. Je tedy jasné, že tu musí být ještě něco jiného, než praktická potřeba ochrany těla před chladem či deštěm. A je pravdou, že něco takového zde skutečně je. Jen málokdo si to uvědomuje, nebo si je to ochoten připustit, ale móda, dámská i pánská, není jen o tom být oblečený, dokonce ani o tom vypadat dobře, i když to samozřejmě hraje svou roli. Ve skutečnosti jsou zde dva hlavní úkoly, které musí splnit.
Tím prvním je ukázání našeho společenského postavení. Proto si také často kupujeme ty nejdražší značkové šaty. Chceme tak ukázat, že jsme přeci jen výše na společenském žebříčku. Jistě, sice to dnes již neplatí, avšak i reklamy tento trend podporují.
S tím souvisí i touha zaujmout potenciálního partnera či partnerku. První dojem je koneckonců velmi důležitý, a právě oblečení k němu značně přispívá. Je tedy jasné, že jím chceme upoutat pozornost, zejména na společenských akcích. Zda jsou to dostatečné důvody pro platit více, necháme již na každém z vás.